Handhaving Wet DBA

De Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties) blijft een belangrijk thema voor organisaties en zelfstandigen in Nederland. In de afgelopen jaren is er veel te doen geweest rondom de handhaving van deze wet, die bedoeld is om schijnzelfstandigheid tegen te gaan en een heldere scheidslijn te trekken tussen dienstverbanden en zelfstandige opdrachten. Inmiddels heeft de Belastingdienst aangegeven de handhaving van de Wet DBA in 2025 te intensiveren, wat extra vragen en zorgen kan oproepen voor bedrijven die met zelfstandigen werken. In dit artikel bespreken we wat de Wet DBA inhoudt, de actuele ontwikkelingen rondom handhaving en hoe S.B. HR Advies jouw organisatie kan helpen met oplossingen op maat, inclusief de mogelijkheid tot detachering bij tijdelijke opdrachten.

Lees meer »

Het belang van een personeelshandboek

In de moderne bedrijfsomgeving, waarin transparantie, consistentie en communicatie van belang zijn, speelt het personeelshandboek een onmisbare rol. Wat is het belang van een goed opgesteld personeelshandboek? En hoe kan dit bijdragen aan een efficiëntere en harmonieuzere werkomgeving? 

Lees meer »

HR veranderingen in 2024

In 2024 zien we belangrijke trends en verschuivingen die impact hebben op organisaties en hun HR-afdelingen. In dit artikel lees je hierover zodat jij goed voorbereid bent.

Lees meer »